سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش حروف الفبا به کودکان را با شعر شروع کنید

شعرخوانی راهی موثر برای یادگیری حروف الفبا است. از آنجایی که کودکان شعر خواندن را دوست دارند، این شیوه آموزشی برای آن ها کسل کننده نمی شود.

بدون تردید همه شما با شعرهای الفبایی مانند A-B_C_D,E_F_G آشنا هستید. این شعرها شروعی عالی برای آموزش حروف الفبا است و تنوع بسیاری دارند. شعرهای آهنگین به بچه ها در یادگیری حروف الفبا با روش‌ های مختلف کمک می کنند.

از زمان های قدیم و به دلیل علاقه ایرانیان به شعر چنین شعرها و آهنگ‌هایی برای یادگیری حروف الفبای فارسی در فرهنگ ما وجود داشته است. با این روش که نوعی بازی و سرگرمی نیز به شمار می رود، الفبا در ناخودآگاه کودک تاثیر می گذارد.

این شیوه آموزش حروف الفبا به کودکان برای سنین 2 تا 5 سالگی مناسب است. کودکان در این سن با شعرخوانی الفبا بیشترین بهره آموزشی را می‌ برند.

 

حروف الفبا را با بازی به کودکان یاد دهید
درست کردن بازی های تطبیق حروف برای آموزش حروف الفبا به کودکان به راحتی امکان پذیر است. برای اینکار یک تابلو بسازید که روی آن الفبا خیلی درشت نوشته شده است. سپس روی کاغذهای رنگی حروف الفبا را بنویسید و دور آن ها را قیچی کنید.

از کودکان پیش دبستانی خود بخواهید که این حروف الفبای کاغذی را با استفاده از آهنربا با حروف مشابه روی تابلو مطابقت دهند. برای مثال از او بپرسید که “آ” کجا قرار می‌گیرد؟ سپس برای یادگیری او حرف ” آ” بریده شده را روی حرف ” آ” نوشته شده روی تابلو قرار دهید. کودکان را برای ادامه بازی و مشارکت بیشتر تشویق کنید.

بازی دیگری که امکان انجام آن با کودکان پیش دبستانی وجود دارد، بازی کمان است. برای انجام آن روی کاغذ کمانی بکشید، در یک سر کمان حرف ” آ” و در انتهای آن حرف ” ی” را بنویسید. در بین این دو حرف نیز برخی از حروف را مشخص کنید و برخی دیگر را خالی بگذارید. سپس از کودک خود بخواهید که حروف کاغذی را که از قبل بریده اید، در جای مناسب خود روی کمان قرار دهد. حروف نشان داده شده روی کمان به عنوان نشانه یا سرنخ هستند.

اسباب بازی های زیادی با جنبه های آموزشی برای کودک در بازار وجود دارند که بهتر است، از آن ها نیز استفاده کنید.

 



پخش عمده لوازم التحریر
پخش عمده لوازم التحریر ایرانی
خرید عمده لوازم التحریر
فروش عمده لوازم التحریر


پخش عمده نوشت افزار
پخش عمده نوشت افزار ایرانی
فروش عمده نوشت افزار
خرید عمده نوشت افزار


پخش عمده دفتر
پخش عمده دفتر ارزان

پخش عمده خودکار کنکو
پخش عمده خودکار ارس

کیف الفبای فارسی (الف بارون) هدهدک